Meer leads via Google Ads & Facebook Ads?

Voor veel bedrijven is het ontvangen van waardevolle leads dé doelstelling van marketingcampagnes. Daar kun je nu via (de bètaversie van) Google Ads en Facebook gericht op adverteren.

Binnen de bètaversie van Google is mogelijk om een 'Lead Form' extensie toe te voegen aan een campagne. Een gebruiker kan dan direct vanuit een advertentie gegevens achterlaten, in plaats van door te klikken naar de website en dan extra stappen te moeten voltooien. Een adverteerder kan dan deze ingestuurde gegevens downloaden vanuit Google Ads:

Ook via Facebook ads is het mogelijk om te richten op leadgeneratie. Binnen Facebook kies je vantevoren waar je je als adverteerder op wilt richten: bekendheid, overweging of conversies. Met de doelstelling 'overweging' kun je aangeven dat je je wilt richten op het ontvangen van leads.

Voordelen:

  • Je ontvangt meer leads
  • Is je website niet genoeg conversiegericht? Via deze manier kan men zonder omweg gegevens achterlaten en zal men minder snel afhaken
  • De lead generatie formulieren hoeven niet gericht te zijn op B2B, je kunt ook gegevens verzamelen om je targetgroup te bouwen (voor retargeting en e-mail, mits in overeenstemming met de AVG)
  • Op mobiele apparaten zijn de formulieren op Facebook al vooraf ingevuld, waardoor het aantal verlatingen verminderd wordt

Nadelen:

  • Je hebt er extra werk van: je moet de leads handmatig downloaden
  • Als je een conversiegerichte, mooie website hebt, wil je wellicht liever dat men op de website belandt
  • Mogelijk zijn een aantal inzendingen van lagere kwaliteit, omdat men minder moeite hoeft te doen voor een inzending

Resultaten 050media:

Bij een geselecteerde groep is dit uitvoerig getest. De resultaten zijn erg wisselend, maar over het algemeen zien we meer inzendingen via Facebook Ads dan via Google Ads.

Voor een webshop en een bedrijf met een fysieke winkel is dit erg succesvol ingezet. In geval van de webshop was de doelstelling het ontvangen van mailadressen om deze toe te voegen aan de targetgroup en deze mee te nemen in mailings en in het geval van de fysieke winkel was de doelstellingen leads ontvangen voor een afspraak in de winkel. Beide waren erg waardevol en zeker de moeite waard om een vervolg aan te geven. 

 

Interesse?

Ben je benieuwd wat 050media voor jou kan betekenen omtrent lead form mogelijkheden? Neem contact met ons op en samen bespreken we de mogelijkheden.

 
 
0%

Geschreven door Hannah

01-02-2020

in: Ads / Facebook / Social advertising / Online marketing

Je bent op 0% van het artikel