Adverteren op Pinterest: Is jouw bedrijf al Pinteressant?

Als je graag wilt opvallen bij je doelgroep in het begin van hun ‘customer journey’ is Pinterest een interessante tool. Sinds begin 2019 heeft Pinterest adverteren mogelijk gemaakt op hun platform. Dit biedt vele opties voor zowel multinationals als het MKB. Het inspiratieplatform kent namelijk steeds meer Nederlandse gebruikers.

Pinterest in het kort

Mocht je nog niet bekend zijn met Pinterest, dan is het zaak dat dit als eerste besproken wordt. Dit sociale netwerk wordt gebruikt als inspiratiebron. Een gebruiker kan afbeeldingen of video’s pinnen (plaatsen) op een zogeheten bord. Dit is een collectie van pins. Door het visuele karakter van Pinterest, raak je al gauw verbonden met andere mensen die dezelfde interesses als jij hebben. De gebruikers zoeken op veel verschillende vlakken inspiratie, zoals recepten, interieur of DIY (Do It Yourself).

Pinterest is ideaal om de doelgroep te targeten die niet gebruik maakt van standaard zoekwoorden, maar zoekt op sfeer en stijl.

Adverteren op Pinterest

Om te beginnen met adverteren op Pinterest heb je een bedrijfsprofiel nodig. Als je je bedrijf hebt geclaimd, kan je beginnen met het bouwen van een Pinterest campagne. Hierin kan je verschillende dingen aanpassen, zoals je doel, looptijd, doelgroep en budget. Zo kan je als doel kiezen tussen merkherkenning opbouwen of de overweging van klanten beïnvloeden om bijvoorbeeld jouw app te laten installeren. Dit alles kun je meenemen in je online marketing strategie.

Als je wilt adverteren op pinterest is het ook van belang om te weten wat voor soorten advertentie opties er zijn. 

In totaal zijn er vier opties waar je uit kunt kiezen:

Promoted Pins: Dit is de meest simpele advertentie waar je één pin kan adverteren.

Promoted Video pins: Hier kan je een video promoten, zodat mensen je merk ontdekken.

Promoted Carousels: Dit type advertentie omvat een collectie van maximaal 5 afbeeldingen waar gebruikers doorheen kunnen scrollen. Hiermee kun je een dieper verhaal over je merk vertellen dan een losse afbeelding.

Promoted App Pins: Hiermee zorg je ervoor dat mensen jouw app gemakkelijk ontdekken en downloaden. Als iemand hierop klikt, hoeven ze pinterest niet te verlaten om de app te ontdekken!

En nu?

Pinterest advertising komt met een uitgebreid rapportage-dashboard waar je al je campagneresultaten kunt analyseren. Hiermee kan je de volgende campagnes nog beter maken.
 

Meer weten?

Heb je hulp nodig met het optimaal inzetten van jouw sociale kanalen zoals Facebook marketing of Pinterest Advertising? 050media heeft jarenlange ervaring met adverteren op sociale media. In het onderstaande contactformulier kan je laten weten waar je graag hulp bij wilt. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op om samen tot een passend en concreet plan te komen!

0%

Geschreven door Thamar

01-12-2019

in: Pinterest / Contentmarketing / Social Media

Je bent op 0% van het artikel