050media officieel Shopify partner | Lees meer in deze story!

Story

Daarom is een Google Bedrijfsprofiel belangrijk voor jou!

Met een gratis Google Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf zorg je ervoor dat je gevonden kan worden op Google Zoeken en Google Maps. Een goed ingerichte bedrijfspagina biedt zelfs lokale SEO-voordelen. Hieronder worden alle functies omschreven. Meld je via Google Bedrijfsprofiel aan, want Google Mijn Bedrijf is onmisbaar bij jouw online vindbaarheid en zichtbaarheid.

De functies worden regelmatig uitgebreid, wij geven hieronder de belangrijksten:

  1. Bedrijfsinformatie: een korte introductie, adresgegevens en contactgegevens.

  2. Foto’s en logo toevoegen: laat een professionele indruk achter door foto’s te uploaden die er echt uit springen en je logo te laten zien.

  3. Reviews verzamelen: online reviews weergeven om het vertrouwen van Google én de consument te winnen.

  4. Vragen en antwoorden: de zoeker kan een vraag aan jou stellen, zodra deze is beantwoord krijgt de vrager een melding. 

  5. Producten, diensten en categorieën: licht producten, diensten en categorieën uit met een foto, omschrijving en prijs. 

  6. Keywords toevoegen: voeg de belangrijkste keywords toe aan de omschrijving en titel van jouw Bedrijfsprofiel voor betere vindbaarheid. 

  7. Google Posts: voeg updates, aanbiedingen of evenementen toe aan je profiel die een week zichtbaar blijven. 

  8. Statistieken: kom erachter hoe klanten jouw bedrijf vinden. 

De voordelen van Google Mijn Bedrijf

Gratis zichtbaar op eerste pagina van Google en Maps

Goede eerste indruk bij (potentiële) klanten wekken

Producten, evenementen of acties promoten

Statistieken inzien

Local SEO

Google bedrijfspagina ook voor webshops!

Je zou misschien denken dat Google Mijn Bedrijf voor webshops niet van belang is, maar niets is minder waar. De basis ligt echter wel bij fysieke locaties, dus je zult een fysiek adres van je bedrijf op moeten geven. Vervolgens zal je webshop worden getoond in Google Zoeken, Google Maps en je local SEO. Tenslotte is de link naar de website in jouw Google bedrijfspagina een sterke backlink.

 

Hoe haal je het meeste uit Google Bedrijfsprofiel?

Naast het invullen van de standaard velden in het Google Bedrijfsprofiel, zijn er mogelijkheden om nog meer uit jouw bedrijfsprofiel te halen. Hieronder noemen we een aantal mogelijkheden om jouw Google Bedrijfsprofiel nog verder te optimaliseren.

Haal nog meer uit je bedrijfsprofiel door de volgende optimalisaties:

Foto's: laat (potentiële) klanten zien welke producten/diensten je verkoopt en wat de sfeer van je bedrijf is;

Reviews: hier maak je een verschil. Klanten lezen voor een aankoop vaak de reviews;

Vraag & antwoord: hier kunnen potentiële klanten informatie vinden waar ze naar op zoek zijn. Antwoord actief op de vragen en stel af en toe zelf een vraag, om informatie te geven;

Google posts: dit is een manier waarop je een soort social media post kunt maken. Ze komen te staan onder "updates"

Producten & services: vaak kun je in de bedrijfsvermelding ook producten of services toevoegen. Hierdoor ziet de klant in één oogopslag wat jij voor ze kan betekenen.

Door het koppelen van jouw Google Mijn Bedrijfsprofiel kunnen advertenties via Google ook telefonische oproepen en routes naar je bedrijf zien. Vooral voor een lokaal bedrijf waar de consument een directe aankoop kan doen is dit van meerwaarde. Met de inzet van advertenties komt jouw winkel, groothandel of dienstverlening gerichter naar voren bij de consument! Meer weten? Neem contact met ons op.

0%

Geschreven door Roos en Jeroen

09-11-2022

in: Online marketing / SEO / Advertising

Je bent op 0% van het artikel