Case: De impact van levertijd op Bol.com Lees onze story!

Jouw klant bind je met

Email marketing

Je wilt jouw klanten natuurlijk constant op de hoogte houden van jouw producten en diensten. Die ga je natuurlijk niet met ieder nieuw dingetje lastig vallen, tenzij het om een tijdelijke actie gaat. Het liefste stuur je een complete nieuwsbrief met alle updates, wat de meest voorkomende vorm is van email marketing. Hiermee kun je huidige en nieuwe klanten sturen om aankopen te doen en nog eens goed naar jouw aanbod te kijken. Ook doe je er verstandig aan om aankomende en lopende acties en ander (goed) nieuws in je nieuwsbrief uit te lichten. Oh ja, over goed nieuws gesproken: het opstellen van email marketing voor jouw bedrijf is één van de vele diensten van 050media!

Emailmarketing

Hoe werkt het?

Email marketing is het versturen van een e-mail, vaak in de vorm van een nieuwsbrief, rechtstreeks aan je (potentiële) klanten. Met deze vorm van direct marketing kun je nieuwe klanten aantrekken, bestaande klanten op de hoogte houden, aan je binden en sturen. Mensen kunnen zich bij je inschrijven (opt-in) waarna ze automatisch op de mailinglist komen te staan. E-mailmarketing werkt omdat het direct is, grafisch, persoonlijk en alles is meetbaar!

Aan de slag met

Email marketing

Tevreden en terugkerende klanten die je rechtstreeks én persoonlijk kunt benaderen, precies op het juiste moment.. Wie wil dat nu niet? Of het nu gaat om wekelijks, maandelijks of jaarlijks terugkerende acties, speciale momenten, evenementen of geautomatiseerde mailings, voor elke business liggen er kansen en mogelijkheden op het gebied van e-mailmarketing. Van B2C tot B2B; onze e-mailmarketeers draaien hun hand niet om voor een sprankelende en effectieve campagnes helemaal afgestemd op jouw doelgroep! Wij helpen je graag met het opzetten van leuke en treffende email campagnes perfect afgestemd op jouw doelgroep. Wij adviseren, beheren én voeren voor jou uit en kunnen je daarom helemaal ontzorgen.

Ben je benieuwd hoe jij nog meer rendement uit e-mailmarketing kunt halen? Bekijk dan onze story!

You've got mail!

Stap 1

Als eerste gaan we samen kijken naar de doelstellingen en op basis hiervan wordt de e-mailstrategie uitgerold. Zo brengen we in kaart wie je klanten zijn, waar ze behoefte aan hebben en hoe we relevante input kunnen leveren aan jouw doelgroep.

Stap 2

Het inrichten van jouw persoonlijke account, waarbij we de (bestaande) memberlist importeren en actualiseren voor een betrouwbare database.

Stap 3

Ontwerpen en bouwen van een mooie en converterende email template die helemaal aansluit op jouw huisstijl.

Stap 4

Het opstellen van een marketingkalender, waarin belangrijke momenten / dagen in het jaar worden opgenomen en acties worden uitgestippeld zodat de belangrijkste punten voor het hele jaar vastliggen.

Stap 5

Bij het versturen van de campagnes wordt er veel data opgebouwd, die wordt gebruikt voor een uitgebreid segmentatieplan zodat campagnes nóg beter kunnen worden afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van een klant en effectieve geautomatiseerde e-mails die bij bepaalde momenten / gebeurtenissen automatisch kunnen worden verstuurd!

Stap 6

Resultaten doormeten én verbeteren door middel van bijvoorbeeld A/B testen, moment en tijdstip van versturen en manieren voorleggen om jouw klantenbestand verder te laten groeien.

Trots zijn we op

Ons werk

Email marketing tips

Wij maken natuurlijk die nieuwsbrief samen met jou. Maar de content wordt grotendeels door jou bepaald. En uiteraard kan jij ook over de opmaak wensen en voorstellen aandragen. Om je te inspireren, hebben wij een aantal email marketing tips voor je:

Houd het kort en bondig. Deel alleen die informatie met je publiek die belangrijk voor ze is. Kies een stijl die daarbij past maar kom niet met hele lappen tekst, want die lezen de meeste mensen niet

Maak het aantrekkelijk. Sowieso benoem je alleen het nieuws en de acties waarvan je weet of vermoedt dat die bij je lezerspubliek zullen aanslaan. En dat in een opmaak die overeenkomt met jouw uitstraling en huisstijl.

Wees duidelijk en volledig. Dat wil zeggen dat de informatie die je in je nieuwsbrief deelt moet kloppen en betrouwbaar moet zijn. Je wilt jouw klanten immers niet blij maken met een dode mus wanneer bijvoorbeeld de voorwaarden of beperkte beschikbaarheid van een actie of product niet worden vermeld.

Email marketing tools

Na bovenstaande te hebben gelezen, waarom zou je dan zelf niet gewoon een mailinglijst opzetten in plaats van ons daarbij betrekken? Nou, wij hebben de juiste email marketing tools tot onze beschikking om van jouw nieuwsbrief een succes te maken! Zo zijn wij in staat om een sjabloon neer te zetten voor je periodieke berichten die helemaal bij jouw huisstijl en missie aansluiten. Ook stellen we in overleg met jou een marketingkalender op, die de belangrijke momenten van jouw onderneming bijhouden. Hierdoor weet je direct wanneer er aankomende acties moeten worden vermeld in je volgende nieuwsbrief. En wij hanteren ook professionele email marketing tools die de resultaten van jouw nieuwsbrief bijhouden. Zo word jij compleet ontzorgd!

Email marketing trends

Nog een reden om met 050media in zee te gaan: wij zitten nooit stil en houden alle ins en outs rond marketing en promotie scherp in de gaten. Zo ook de laatste email marketing trends! Wij werken bovendien multimediaal, dus op het gebied van foto en video kunnen wij je ook helpen. Wil jij jouw personeel, kantoor of producten in de schijnwerpers zetten en delen met je klanten? Neem dan contact met ons op! Zo kunnen we zowel bij jou op locatie als in onze professionele fotostudio de mooiste plaatjes voor je schieten, die dan weer in de nieuwsbrieven verwerkt kunnen worden. Kortom, dankzij onze uitgebreide kennis over de meest recente email marketing trends loop jij nooit meer achter de feiten aan. Neem eventueel eens een kijkje bij onze cases om te zien hoe wij met jou kunnen samenwerken om jouw bedrijf naar grotere hoogtes te tillen.

Maak kennis

Team Content

Aïda Balalic

Contentmarketeer

Rody de Wolff

Junior Contentmarketeer

Andreas Tasma

Copywriter

Thamar Bijholt

Contentmarketing consultant

Pim van der Zon

Contentmarketeer

Laura Kattenbeck

Online Marketing Specialist Germany

Flip Schouten

Copywriter

Johan Herder

Foto- & Videograaf

Thierry Kinart

Online Marketeer

Isa Ottens

Junior Contentmarketeer

Frank van de Streek

Contentmarketing consultant

Chiel Zwarts

Contentmarketeer

Adriënne Moret

Contentmarketeer

Iris Bruinsma

Contentmarketeer

Emailmarketing

Binnen 24 uur reactie
Vrijblijvend gesprek
Wekelijkse updates

Heb je interesse in e-mailmarketing of wil je graag meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Jouw naam
Jouw e-mailadres
Jouw bericht

Blijf op de hoogte met

Onze stories

Online Marketing kan uitgevoerd worden op diverse manieren. E-mail Marketing is een van de krachtigste methodes daarvan, alleen komt er bij een succesvolle E-mail Marketing campagne nogal wat kijken. Zo dient er rekening gehouden te worden met zogenaamde Opt-in & Opt-out. Tevens dient jouw mailing niet onder de categorie SPAM te vallen. Spam staat voor ongevraagde en ongewenste commerciële e-mails. Om aan al deze eisen te voldoen, kan 050media je adviseren over het gebruik van email marketing of kunnen wij jouw email campagnes uitvoeren.

 

Fases van een email marketing campagne

Voordat de eerste nieuwsbrief verzonden is, moeten er eerst meerdere handelingen uitgevoerd worden. Hieronder zie je een kort overzicht van deze fases.

  • Ontwikkeling van een email template (design)
  • Adressenlijst maken en waar nodig segmenteren
  • Titels & Onderwerpen bepalen
  • Opstellen van de nieuwsbrief
  • Invoegen van meetinstrumenten (Google Analytics)
  • Mail voorzien van juridsch verplichte elementen
  • Voorbeeld weergave en testmailing
  • Tijdstip bepalen voor verzending
  • Response meten & evalueren

Dit is een verkorte weergave van het proces waar succesvolle email campagnes aan voldoen. Wanneer wij jouw email campagne uitvoeren, worden de hierboven beschreven fases als richtlijn aangehouden.

 

Opt-in & Opt-out

Je kunt op diverse manieren een adressenbestand aanleggen. De meest gebruikte methode is een nieuwsbrief inschrijving  veld op de website. Ook worden klanten vaak toegevoegd aan het adressenbestand. Je mag niet zonder toestemming een nieuwsbrief naar een e-mailadres versturen; hiervoor dient de ontvanger vooraf toestemming te geven, ook wel Opt-in genoemd.

Opt-out is de methode waarmee de ontvanger op een eenvoudige manier zich kan afmelden voor de nieuwsbrieven. Dit wordt meestal gedaan door het toevoegen van een link in de email genaamd Afmelden. Hier kan de ontvanger zich eenvoudig afmelden.