Jouw klant bind je met

Email marketing

Dé manier om klanten aan je te binden, een band op te bouwen en meer omzet te halen uit je huidige- en potentiële klantenbestand. Dat alles op een persoonlijke en effectieve manier.

Emailmarketing

Hoe werkt het?

Email marketing is het versturen van een e-mail, vaak in de vorm van een nieuwsbrief, rechtstreeks aan je (potentiële) klanten stuurt. Met deze vorm van direct marketing kun je nieuwe klanten aantrekken, bestaande klanten op de hoogte houden, aan je binden en sturen. Mensen kunnen zich bij je inschrijven (opt-in) waarna ze automatisch op de mailinglist komen te staan. E-mailmarketing werkt omdat het direct is, grafisch, persoonlijk en alles is meetbaar!

Aan de slag met

Email marketing

Tevreden en terugkerende klanten die je rechtstreeks én persoonlijk kunt benaderen, precies op het juiste moment.. Wie wil dat nu niet? Of het nu gaat om wekelijks, maandelijks of jaarlijks terugkerende acties, speciale momenten, evenementen of geautomatiseerde mailings, voor elke business liggen er kansen en mogelijkheden op het gebied van e-mailmarketing. Van B2C tot B2B; onze e-mailmarketeers draaien hun hand niet om voor een sprankelende en effectieve campagnes helemaal afgestemd op jouw doelgroep! Wij helpen je graag met het opzetten van leuke en treffende email campagnes perfect afgestemd op jouw doelgroep. Wij adviseren, beheren én voeren voor jou uit en kunnen je daarom helemaal ontzorgen.

Ben je benieuwd hoe jij nog meer rendement uit e-mailmarketing kunt halen? Bekijk dan onze storie!

You've got mail!

Stap 1

Als eerste gaan we samen kijken naar de doelstellingen en op basis hiervan wordt de e-mailstrategie uitgerold. Zo brengen we in kaart wie je klanten zijn, waar ze behoefte aan hebben en hoe we relevante input kunnen leveren aan jouw doelgroep.

Stap 2

Het inrichten van jouw persoonlijke account, waarbij we de (bestaande) memberlist importeren en actualiseren voor een betrouwbare database.

Stap 3

Ontwerpen en bouwen van een mooie en converterende email template die helemaal aansluit op jouw huisstijl.

Stap 4

Het opstellen van een marketingkalender, waarin belangrijke momenten / dagen in het jaar worden opgenomen en acties worden uitgestippeld zodat de belangrijkste punten voor het hele jaar vastliggen.

Stap 5

Bij het versturen van de campagnes wordt er veel data opgebouwd, die wordt gebruikt voor een uitgebreid segmentatieplan zodat campagnes nóg beter kunnen worden afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van een klant en effectieve geautomatiseerde e-mails die bij bepaalde momenten / gebeurtenissen automatisch kunnen worden verstuurd!

Stap 6

Resultaten doormeten én verbeteren door middel van bijvoorbeeld A/B testen, moment en tijdstip van versturen en manieren voorleggen om jouw klantenbestand verder te laten groeien.

Trots zijn we op

Ons werk

Maak kennis

Team Content

Minke Havinga

Copywriter

Maaike Rinzema

Copywriter

Robert van Bergen

Copywriter

Jolien van de Reep

Copywriter & Office Manager

Herman Swart

SEO consultant

Frank van Buiten

Teamlead Contentmarketing

Andreas Tasma

Copywriter

Johan Herder

Foto- & Videograaf

Yeungman Zhou

Contentmarketeer

Jeanine Dilling

Content consultant & Office Manager

Thamar Bijholt

Content consultant

Esther Kappenberg

Online marketing consultant

Flip Schouten

Copywriter

Jesper Schonewille

SEO consultant

Jan Willem Harmsen

SEO consultant

Emailmarketing

Binnen 24 uur reactie
Vrijblijvend gesprek
Wekelijkse updates

Heb je interesse in e-mailmarketing of wil je graag meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Jouw naam
Jouw e-mailadres
Jouw bericht

Blijf op de hoogte met

Onze stories

Online Marketing kan uitgevoerd worden op diverse manieren. E-mail Marketing is een van de krachtigste methodes daarvan, alleen komt er bij een succesvolle E-mail Marketing campagne nogal wat kijken. Zo dient er rekening gehouden te worden met zogenaamde Opt-in & Opt-out. Tevens dient jouw mailing niet onder de categorie SPAM te vallen. Spam staat voor ongevraagde en ongewenste commerciële e-mails. Om aan al deze eisen te voldoen, kan 050media je adviseren over het gebruik van email marketing of kunnen wij jouw email campagnes uitvoeren.

 

Fases van een email marketing campagne

Voordat de eerste nieuwsbrief verzonden is, moeten er eerst meerdere handelingen uitgevoerd worden. Hieronder zie je een kort overzicht van deze fases.

  • Ontwikkeling van een email template (design)
  • Adressenlijst maken en waar nodig segmenteren
  • Titels & Onderwerpen bepalen
  • Opstellen van de nieuwsbrief
  • Invoegen van meetinstrumenten (Google Analytics)
  • Mail voorzien van juridsch verplichte elementen
  • Voorbeeld weergave en testmailing
  • Tijdstip bepalen voor verzending
  • Response meten & evalueren

Dit is een verkorte weergave van het proces waar succesvolle email campagnes aan voldoen. Wanneer wij jouw email campagne uitvoeren, worden de hierboven beschreven fases als richtlijn aangehouden.

 

Opt-in & Opt-out

Je kunt op diverse manieren een adressenbestand aanleggen. De meest gebruikte methode is een nieuwsbrief inschrijving  veld op de website. Ook worden klanten vaak toegevoegd aan het adressenbestand. Je mag niet zonder toestemming een nieuwsbrief naar een e-mailadres versturen; hiervoor dient de ontvanger vooraf toestemming te geven, ook wel Opt-in genoemd.

Opt-out is de methode waarmee de ontvanger op een eenvoudige manier zich kan afmelden voor de nieuwsbrieven. Dit wordt meestal gedaan door het toevoegen van een link in de email genaamd Afmelden. Hier kan de ontvanger zich eenvoudig afmelden.