Story

Google Marketing Live 2023 | 7 Takeaways

Bij 050media vinden we het belangrijk om constant op de hoogte te zijn van de nieuwste ontwikkelingen binnen de marketingbranche. Daarom hebben we op 23 mei de livestream van Google Marketing Live gevolgd. Daarin worden de nieuwste ontwikkelingen en focuspunten van Google voor het komende jaar binnen de marketingbranche toegelicht.

Deze ontwikkelingen worden vaak als eerste uitgerold binnen de Verenigde Staten, en bij succes ook in Europese landen. De belangrijkste focuspunten belichten we in dit artikel. Bereid je voor op veel AI - Artificial Intelligence, voor degenen die écht niet hebben opgelet ;-).

1. Google Ads | Assets genereren met AI

Met de AI-aangestuurde chat kun je Google AI nu direct assets laten opzetten. Door middel van je website en input over het product of de service gaat Google AI aan de slag met asset creatie. Het voordeel? Meer creativiteit én tijdsbesparing

2. Google Ads | Google Search Generative Experience (SGE) integraties met Search & Shopping Ads

Om dit te kunnen begrijpen is het eerst noodzakelijk om te weten dat SGE binnenkort geïntroduceerd wordt om organische zoekresultaten volkomen te vernieuwen. Alsof deze ontwikkeling nog niet groots genoeg is, wordt de nieuwe experience óók nog verrijkt met advertenties. Het voordeel? Meer mogelijkheden tot adverteren. Exciting!

3. Google Ads | P-Max & AI voor ad creatie

Hoewel P-Max als campagnetype al verreweg de meest geautomatiseerde campagne is, kun je afbeeldingen nu ook laten genereren door AI, dus altijd uniek. Het voordeel? Professionelere afbeeldingen en tijdbesparing.

4. Google Ads | Creatie van AI-gemaakte assets op basis van zoekopdrachten

Wederom door middel van Google AI wordt het mogelijk om op basis van een zoekopdracht een asset te tonen. Het voordeel? Meer dynamische advertenties.

5. Google Product Studio | AI gegenereerde afbeeldingen

Een nieuw product van Google: de Google Product Studio. Het voordeel? Véél betere afbeeldingen, versnellen van het creatieve proces en veel mogelijkheden tot het professionaliseren van afbeeldingen.

6. Google Merchant Center wordt Merchant Center Next

Zoals de titel al suggereert: Merchant Center Next zal in 2024 zijn intrede doen en het huidige Merchant Center vervangen. Het voordeel? Als retailer wordt je productaanbod direct aangeboden aan Google, zonder feeds.

7. Google Ads | Nieuwe campagne types

Video views en Demand gen, beiden volledig gericht op de inzet van video binnen de complete Google Advertising stack.

Bovenstaande producten zullen ergens in het komende jaar gaan uitrollen. Dat betekent nieuwe mogelijkheden, innovaties en in sommige gevallen, een vernieuwde aanpak in adverteren. Wij zijn in ieder geval enthousiast en waar mogelijk al aan het testen. Wil je hier met een van onze consultants over sparren? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee!

0%

Geschreven door Hannah

26-05-2023

in: Online marketing

Je bent op 0% van het artikel