Story

Verbeter jouw internationale webshop met localisatie: de sleutel tot het verhogen van conversies

Volgens Google is er een gemiddelde van 10% groei van de conversies wanneer een website is gelocaliseerd. Met localisatie pas je jouw website aan voor een specifieke doelgroep. Het focust zich op het aanpassen van de juiste elementen op een website en gaat dus verder dan alleen het vertalen van de content. Hiermee maak je jouw website passend bij de culturele standaarden van je doelgroep. Heb je er bijvoorbeeld wel eens aan gedacht dat elk land een andere waarde hecht aan keurmerken en het daarom voor bijvoorbeeld je Duitse webshop erg belangrijk is om de juiste keurmerken zichtbaar te maken. In deze story lees je waarom localisatie jouw conversies kan boosten!

Localisatie in elke stap van de customer journey

Om de klant volledig te voorzien in zijn (culturele) behoefte, is het belangrijk om elke stap van de customer journey te lokaliseren. Elke cultuur doorloopt op een andere manier de customer journey. Het ene land hecht meer waarde aan de merkidentiteit, terwijl het andere land gevoeliger is voor prijsaanbiedingen. Wanneer je een beeld hebt van het online gedrag en de wensen van je doelgroep, kun je jouw website hierop aanpassen.

Andere landen, andere gebruikers

Bij 050media hebben we native cross-border specialisten om succesvol een lokale markt van dienst te zijn. Een native e-commerce specialist analyseert de website op verbeterpunten. Als je website nog niet vertaald is, kunnen we dit als eerste stap doen op basis van een export of direct via de back-end. Daarnaast vertalen we de website op basis van een export of direct via de back-end.

                                      

We richten ons hierbij met name op transcreatie, oftewel we kijken verder dan de letterlijke vertaling. We passen de content aan naar de markt met het juiste gebruik van taal of termen en de relevantie van de inhoud voor de betrokken markt. Zo kan hetzelfde woord meerdere betekenissen hebben, wij vinden de juiste vertaling. Hiermee stellen we voorop dat jouw klanten zich thuis en vertrouwd voelen in de webshop en in het beste geval niet eens merkt dat hij in een buitenlandse webshop is.

Met een audit de website aanpassen naar de doelmarkt

Met een localisatie audit analyseert een native expert jouw webshop doorgrondig. De expert kijkt hierbij naar de webshop met zowel een klant-georiënteerde als een e-commerce georiënteerde mindset. Uit de audit rolt een uitgebreid en gedetailleerd rapport met duidelijke aanbevelingen om zowel de klant ervaring als de conversie te verbeteren. In het rapport zullen we de belangrijkste verbeterpunten prioriteren en feiten meegeven met een uitleg waarom deze relevant zijn. Daarnaast zijn we natuurlijk beschikbaar voor een terugkoppeling en vragen nadat je het rapport hebt gelezen. Samen werken we alle stappen uit!

Als International Growth Partner van Google hebben we veel inzicht in de data van bepaalde landen. Hiermee kunnen we onze audit onderbouwen met feiten en kunnen we prioriteiten stellen. Daarnaast kun je bij ons deelnemen aan Google Bootcamps en ben je dus dubbel en dwars geïnformeerd en klaar voor de nieuwe markt!

Hoe verbeter ik mijn conversies met localisatie?

Met het rapport van de localisatie audit is de basis voor het geschikt maken van jouw internationale webshop. We bepalen wat er verbeterd kan worden met betrekking tot de doelgroepen uit Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië en Scandinavië. Heb je een ander land in gedachten? Geen probleem, laat het ons weten! Op basis van deze audit stellen we aanbevelingen voor om jouw website beter af te stemmen op de markt. Hierbij maken we ook onderscheid tussen snelle verbeteringen en implementaties op lange termijn, evenals zaken die wij kunnen overnemen en zaken die je zelf kunt aanpassen. Door meerdere aanpassingen kan jouw website verder groeien en kan je de doelgroep nog beter benaderen. Elke sectie van de screening heeft een eigen score en bijbehorende aanbevelingen. Het doel is om de consument te overtuigen om bij jou te kopen, zich op zijn gemak te voelen bij jou en het verschil niet merkt met een lokale winkel. We analyseren alle stappen van jouw klantreis, van de homepage tot aan de afrekenpagina en de klantervaring met de service.

Waar kijken Duitsers het meeste naar in een webshop?

Waardoor vertrekken Fransen direct van een webshop?

Welk product moet worden uitgelicht in welk land?

Geef je de juiste verzend- en betaalopties in elk land?

Wat zijn de belangrijkste call-to-actions voor een aankoop?

Al deze en nog veel meer vragen helpen we jou te beantwoorden en ondersteunen we je bij in de implementatie.

Hoe beslis ik naar welk land ik wil uitbreiden?

Wil jij jouw producten ook internationaal verkopen, maar weet je nog niet goed welk land? Of heb je een land op het oog, maar weet je nog niet of het wel het juiste land is en hoe je de markt moet betreden? Voordat je een nieuwe webshop opzet en start met cross-border marketing kunnen we marktanalyses en -onderzoeken verzorgen. 

Welk land wil jij overtuigen van jouw producten? Laten we samen nieuwe markten veroveren! Samen naar internationale groei.

 

0%

Geschreven door Laura

15-03-2023

in: Internationaal

Je bent op 0% van het artikel