Case: De impact van levertijd op Bol.com Lees onze story!

Stories

Verminder retourkosten en verhoog klanttevredenheid met returnless!

Retourneren is iets wat bij veel webwinkels vaak gebeurt. Dit proces is bij veel webwinkels niet efficiënt ingericht, ook is het regelmatig niet gebruiksvriendelijk voor de klant. De retouroplossing van Returnless automatiseert en optimaliseert het retourproces voor zowel de webwinkel als de klant.

Hoe werkt Returnless?

Het aanmelden van een retour wordt in de omgeving van Returnless geregeld. Dit gaat via een aparte url: https://www.retouren.nl/shopnaam. Returnless neemt het gehele retourproces over tot aan het binnenkomen en goedkeuren van de retourorder in het magazijn. Hierdoor heb je er als webwinkel zelf bijna geen omkijken meer naar.

Met Returnless kan je het gehele retrourprocess naar eigen wens automatiseren en optimaliseren. Je stelt het eenmalig in en daarna gaat het gehele proces automatisch. Het enige wat je zelf nog moet doen is het checken en inboeken van producten en crediteren. De rest doet Returnless voor je!

Wanneer een klant zijn bestelling opzoekt in de retour omgeving van Returnless wordt die specifieke order naar Returnless gestuurd. Returnless heeft dus geen toegang tot alle orders, maar alleen tot de orders die de klant zelf opvraagt met een ordernummer gecombineerd met het e-mailadres.

Het enige wat je zelf nog moet doen is het checken en inboeken van producten en crediteren. De rest doet Returnless voor je!

De mogelijkheden van Returnless:

De Returnless koppeling geeft je als webshop meerdere mogelijkheden en voordelen. Zo krijg je toegang tot een retourportaal en het slimme retourformulier.

Het retourportaal

Met het retourportaal krijg je inzicht in alle retouren die door de klant worden gedaan. Hiermee zie je in een overzicht niet alleen wat er retour komt maar ook wanneer en waarom. Met deze data kan achterhaald worden wat oorzaken zijn van retouren en kan het aantal retouren worden verminderd.

Met deze data kan achterhaald worden wat oorzaken zijn van retouren en kan het aantal retouren worden verminderd.

Het retourformulier

Met het slimme retourformulier, dat in jouw eigen huisstijl wordt weergegeven, vervang je de papieren versie. Daarnaast biedt het nog meer voordelen:

  • Deze is volledig aan te passen op het eigen retourproces van de eigen webwinkel. Met regels kan het retourneer proces ingesteld worden. Er kan bijvoorbeeld bij bepaalde retour keuzes eerst naar de klantenservice verwezen worden om onnodige retouren te voorkomen of om een alternatief product aan te bieden.
  • Je bepaalt zelf de retourredenen en vragen die je aan de klant wilt stellen.
  • Het formulier bepaalt aan de hand van de retourreden of de klant direct een retourlabel aan kan maken of dat de aanvraag goedgekeurd moet worden.

returnless koppeling

Meer mogelijkheden

Naast deze twee onderdelen levert Returnless nog vele voordelen en mogelijkheden als:

Eigen vervoerders contracten koppelen of gebruik maken van de contracten van Returnless. Bestaande afspraken met de vervoerder kunnen dus behouden worden, maar er kan ook gebruik worden gemaakt van het tarief van Returnless

Gebruik maken van alle Europese verzendopties binnen Returnless. Je kan de klant de keuze geven om zijn favoriete vervoerder te kiezen

Klant wordt real time op de hoogte gehouden van de status van de zending

Bepalen wie en hoeveel betaald wordt voor de retourorder. Dit kan de klant ook direct betalen via iDeal

De klant printloos laten retourneren

Wil jij

Returnless ook voor jouw webwinkel?

De Returnless koppeling werkt met bijna iedere e-commerce platform. Waaronder Magento, Lightspeed, Shopify, en natuurlijk ons eigen CMS genaamd Zilver. De koppeling kunnen wij eenvoudig voor jou installeren. Wil je meer weten of heb je interesse in het gebruik van de retouroplossing, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden!

0%

Geschreven door Tim

25-08-2021

in: Development

Je bent op 0% van het artikel