Story

Jouw vindbaarheid verhogen met Google Natural Language

Om de vindbaarheid van je website of pagina te verhogen, zijn er talloze aspecten en richtlijnen om rekening mee te houden. Uiteindelijk wil je natuurlijk dat jouw pagina zo goed mogelijk overeenkomt met alle voor jou relevante zoektermen. Soms kan het lastig zijn om te scoren op de zoekwoorden waar jij graag op wilt ranken. Om de oorzaak hierachter te vinden is als het kraken van de Enigma code, een gecompliceerde zaak dus. En daarom is het inzetten van de Google Natural Language API Tool een goed plan! In deze story vertellen wij je meer over de werking van deze tool en waarom het belangrijk is om je zoektermen zo slim mogelijk in te zetten binnen jouw domein!

Google Natural Language API Tool

Wat is de Google Natural Language API Tool nu eigenlijk? API staat voor Application Programming Interface. Dit is een software die het mogelijk maakt om meerdere systemen met elkaar te koppelen. De API tool maakt het mogelijk om bij online content in te zien welke termen het beste scoren in de tekst en goed door Google opgepakt worden. Dit kun je inzien bij de content op je eigen domeinen, maar ook op die van je concurrenten. Hierdoor krijg je een overzicht te zien van alle belangrijke woorden die gebruikt zijn en wat de bijbehorende score hiervan is. Vervolgens kun je hier weer op inspelen door hoger proberen te scoren op de belangrijkste zoektermen.

Hoe kun je de Google Natural Language API Tool het beste gebruiken?

Per tekst die je door de tool laat scannen, kun je zien welke termen het beste scoren. Deze score kan te maken hebben met hoe vaak het woord voorkomt, maar ook met de locatie van het woord in de tekst. Wanneer je merkt dat het belangrijkste zoekwoord van jouw tekst niet goed scoort, kun je hiermee gaan puzzelen en vervolgens opnieuw de tekst in de tool zetten. Naast dat, kun je ook de score van je concurrent bekijken die bijvoorbeeld beter rankt in Google. Als je ziet dat deze concurrent goed scoort op een bepaalde term die jij niet of weinig gebruikt, kun je hier op inspelen door deze term ook in je content te verwerken. Zo zijn er een hoop mogelijkheden die je hebt door de score van je eigen en je concurrent zijn teksten te bestuderen met deze tool.

De mogelijkheden

Score inzien van je eigen zoektermen en die van je concurrent

Na het aanpassen van een tekst de oude en nieuwe score vergelijken

Mogelijkheid om constant te blijven optimaliseren en verbeteren

0%

Geschreven door Vera

17-10-2022

in: Online marketing / SEO / Content

Je bent op 0% van het artikel