Benieuwd naar het succesverhaal van Groothandel Wiljan door 050media? Bekijk de video

Stories

Wees de concurrentie voor met FAQ snippets!

Iedere website of webshop streeft naar de hoogste organische positie. Als je eenmaal die positie hebt bereikt, ben je dan klaar? Nee, zeker niet! Door het inzetten van FAQ snippets onderscheid jij je van de concurrent. Door de FAQ snippets ben je zichtbaar met je naam en de nuttige informatie die je geeft. Je valt dubbel op!

Wat zijn FAQ snippets?

De afkorting FAQ staat voor Frequently Asked Questions, ook wel veelgestelde vragen. Met veelgestelde vragen informeer jij je klanten op een pro-actieve manier. Je beantwoordt immers vragen van klanten voordat zij ze kunnen stellen! Vervolgens gaat Google deze vragen met antwoorden tonen in de zoekresultaten. Het plaatsen van deze teksten wordt ook wel een FAQ structured data markup genoemd. De vragen en antwoorden worden gemarkeerd met een stukje code, hiermee geef je aan Google aan dat het gaat om een FAQ. Dezelfde code gebruikt Google om de vragen en antwoorden in te laden in de zoekresultaten.

Questions

Wat kan jij met FAQ snippets?

Met FAQ snippets voorzie je de behoefte over vraagstukken van je gebruikers. Daarnaast geef je jezelf ook meer zichtbaarheid, je neemt namelijk een grotere plek in in de zoekresultaten. Door het inzetten van de FAQ snippets ziet Google dat jij serieus bezig bent met het informeren van de belanghebber en daardoor hecht Google meer waarde aan jouw website of webshop. Dit kan leiden tot een groei in jouw organische posities!

Door het inzetten van de FAQ snippets ziet Google dat jij serieus bezig bent met het informeren van de belanghebber en daardoor hecht Google meer waarde aan jouw website of webshop.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

De FAQ snippets zijn vrij nieuw, waardoor er in bepaalde segmenten nog niet optimaal gebruik van wordt gemaakt. Dit betekent dat jij de concurrent nog voor kunt zijn! Voor het inzetten van FAQ snippets kun je bij 050media terecht. Met structured data geven wij een codering aan de content, hierdoor weet Google om wat voor soort content het gaat. Ook schrijven onze copywriters alle content die de snippet nodig heeft.

Wil je meer weten over de mogelijkheden met structured data? Lees dan onze eerdere story over rich snippets.

0%

Geschreven door Iris

04-03-2021

in: SEO / Development

Je bent op 0% van het artikel