Stories

Wat kun je nou precies met Pinterest?

Het is maar wat logisch dat jij als ondernemer graag zoveel mogelijk bezoekers naar jouw website wilt trekken. Sociale media spelen hierin meer dan ooit een ontzettend belangrijke rol. En spreekt een afbeelding niet meer dan duizend woorden? Laat Pinterest daar nou net omdraaien. Dat is niet zomaar het zoveelste platform dat bezoekers naar jouw website leidt, het is een belangrijke visuele tool die jouw potentiële klanten helpt met het oriënteren op de aankoop van producten. Jouw producten, welteverstaan. Maar hoe werkt dat precies? Wij leggen het je uit!

Wat is Pinterest?

Pinterest is een social media platform dat voornamelijk wordt gebruikt om (sfeer)afbeeldingen te delen en te vinden. De site is zowel voor hobbyisten  als voor professionals en hun doelgroepen een waar visueel Walhalla. Zie het als een soort prikbord waar bezoekers berichten op kunnen ‘pinnen’. Die bestaan voornamelijk afbeeldingen met daarbij een korte beschrijving. Actieve gebruikers op Pinterest zijn druk bezig met het volgen en ‘repinnen’ van pins van anderen. Dit platform is daarom ideaal om jouw doelgroep bewust te maken van het bestaan van je bedrijf en de diensten en/of producten die jij aanbiedt.

Wat onderscheidt Pinterest?

Weinig tot geen interactie met jouw content

Voornamelijk sfeerafbeeldingen in plaats van productafbeeldingen

Hoofddoel is niet conversie maar branding

Waarom Pinterest?

Eén van de grootste redenen voor bedrijven om Pinterest te gebruiken, is dat ze hiermee beschikken over een visuele zoekmachine. Bij Google speuren mensen gericht met zoektermen en hebben ze al een beeld van wat ze willen. Op Pinterest zijn gebruikers nog aan het oriënteren op verschillende producten of op zoek naar inspiratie. Veel bedrijven gebruiken Pinterest dan ook uit vanuit een branding strategie, in plaats van om aankopen te stimuleren.

Hoe stimuleer je toch aankopen?

Dit doe je door rich pins! Deze pins zijn helemaal gericht op het verkopen van een product of dienst. In deze rich pins worden verschillende gegevens getoond (de zogenaamde structured data). Voor een product kan dit de prijs of voorraad zijn. Voor een recept, zoals het voorbeeld hiernaast, is dit de bereidingstijd, aantal porties, ingrediënten enzovoort. Zo geef je een gebruiker direct al meer informatie over hetgeen wat jij te bieden hebt.

Wat kunnen wij voor jou doen?

Om te beginnen bieden wij een vrijblijvend gesprek aan over de mogelijkheden van Pinterest voor jouw bedrijf. In de eerste fase stellen we de doelen en de doelgroep vast. Wij houden te allen tijde de updates van Pinterest in de gaten en passen deze ook direct toe in onze strategie. Die blijft hierdoor succesvol. Eén van de belangrijkste punten voor Pinterest is het beeldmateriaal. Zo is het mogelijk om foto’s te laten maken door onze professionele fotograaf. Bovendien beschikken wij over een volledig uitgeruste fotostudio. Kortom, wij hebben alles in huis om samen met jou een succesvolle Pinterest strategie op touw te zetten!

0%

Geschreven door Yeungman

28-10-2020

in: Content

Je bent op 0% van het artikel