Case

A4H-TECH

A4H-TECH is het adres voor de Honda liefhebber met 15 jaar ervaring op het gebied van tuning- styling- en vervangingsonderdelen. Een schoolvoorbeeld van een uit de hand gelopen hobby tot een wereldwijd begrip in deze nichemarkt. Sinds 2016 ondersteunt 050media A4H-TECH op diverse vlakken in online marketing.

Samenwerking

Onze Strategie

Google Ads Search & Shopping

Bij aanvang van de samenwerking zijn er op conversie gerichte Search- en Shoppingcampagnes ingericht om het verkeer én de omzet van A4H-TECH te verhogen.

Google Display

Om de groei verder te stimuleren is de verkregen data vanuit de campagnes gebruikt voor succesvolle Product Retargeting campagnes in het Display Netwerk.

Internationalisering

Met een Duitstalige en een Engelstalige webshop zijn door slim gebruik te maken van de functies van Google Shopping internationale campagnes opgericht waarmee voor elk land gericht relevant verkeer kan worden ingekocht, zonder kennis van de taal.

Linkbuilding Engelstalige webshop

Na de succesvol behaalde resultaten uit shopping is er gestart met linkbuilding voor .com. Dit om de topmerken van A4H-TECH organisch beter te laten ranken.

Uitbreiding betaalde marketingkanalen

Om de markt nog meer te domineren is A4H-TECH gestart met (inter)nationaal gebruik van Microsoft Advertising en diverse market places.

Vergroten brand awareness via Social Advertising

Via custom audiences, look-a-like audiences en retargeting groepen wordt merkbekendheid van A4H-TECH via social media vergroot in alle landen waar zij actief is.

Livegang nieuw domein

A4H-TECH.com is een nieuwe naam omdat de oude door Honda niet gebruikt mocht worden. Hierdoor was een nieuw domein noodzakelijk. Deze migratie is succesvol verlopen en de beruchte organische dip is middels linkbuilding opgevangen.

Opschalen met Smart Bidding

Door middel van de inzet van slimme biedstrategieën wordt het maximale rendement behaald in de internationale campagnes.

Kijk mee met de

Resultaten

Verkopen in 76 landen

50+ miljoen Google Shopping views

37% hoger conversiepercentage

Dit zijn de

Toekomstplannen

A4H-TECH wil de grootste speler in de markt blijven voor Honda-onderdelen in Europa. Om dit te bewerkstelligen wordt in Google Ads continu geoptimaliseerd in de coverage van het assortiment in Europa tegen het gewenste rendement. Op de goed presterende onderdelen zal door middel van linkbuilding organische topposities in meerdere landen gehaald worden voor een continue verkeersstroom. Tot slot willen we meer inzetten op (product)content om het conversiepercentage te verhogen.

Trots zijn we ook op andere

Cases

Zij zijn verantwoordelijk voor de

Samenwerking

Maak kennis

Team Online Advertising

Fabian Staal

Online Advertising Consultant

Mathijs Kok

Marketing Manager

Rick van der Vlis

Online Advertising consultant

Contactformulier

Binnen 24 uur reactie
Vrijblijvend gesprek
Wekelijkse updates

Wordt jouw case de volgende?

Jouw naam
Jouw e-mailadres
Jouw bericht

Blijf op de hoogte

Onze Stories