Wil jij weten hoe jij kunt adverteren op LinkedIn? Lees onze story

Case

Groothandel Wiljan

De samenwerking met deze groothandel voor bloemisterijen en decoratiewinkels startte in 2017 met de ontwikkeling van de B2B webshop. Vervolgens hebben wij hen geholpen om de organische vindbaarheid te verhogen. De samenwerking is verder vormgegeven met Ads, E-mail marketing, Social media en doorontwikkeling van de webshop. Meer weten? Bekijk onze video hieronder!

Content / Ads / UX UI Design / Development

De samenwerking

Onze strategie

Juni 2017 - B2B Webshop

De samenwerking is van start gegaan met het ontwerp en de bouw van de complete B2B webshop.

Meer over Development

Organische vindbaarheid

Om de organische vindbaarheid te verbeteren zijn we maandelijks aan de slag gegaan met het creëren van categorie- en landingspagina content gericht op de B2B sector.

Meer over Content creatie

Ads

Deze marketingstrategie werd verder aangevuld met een Google Ads strategie.

Meer over Ads

Email marketing

In 2018 zijn we gestart met een email marketing strategie waarbij we de klant volledig ontzorgen. Actiematig en seizoensgerichte nieuwsbrieven volgen de uitnodigingen voor offline evenementen op.

Meer over Email marketing

Instagram

Aansluitend op de Email campagnes, creëren en onderhouden wij de content voor het Instagram account van Groothandel Wiljan.

Meer over Instagram content

Video's

Eind 2019 hebben we tevens sfeervideo's gemaakt gericht op het kerstassortiment.

Meer over videomarketing

Rich Content

Met onze ZilverCMS Pagebuilder maken we inspiratiepagina's. Waar we conversiegerichte teksten combineren met sfeervideo's en foto's.

Meer over Rich Content

Productfotografie

In 2020 zijn we begonnen met het schieten professionele productfoto's. Hierbij richten we ons zowel op vrijgemaakte als sfeerfoto's. Ook nemen we regelmatig foto's van een op seizoen ingerichte Wiljan showroom.

Meer over Productfotografie

Virtuele showroom

Tijdens de coronacrisis kon de showroom van Wiljan niet bezocht worden zoals normaal. Om bezoekers toch te inspireren, maakten wij een op maat gemaakte virtuele showroom. Hier kunnen bezoekers alsnog de winkelervaring krijgen als in de echte showroom.

Meer over Virtuele showroom

Kijk mee

De resultaten

Hieronder zie je de resultaten die wij geboekt hebben voor Groothandel Wiljan over de periode van 2020 vergeleken met 2019.

Totaal bezoek

39% stijging

Bezoek vanuit Email

98% stijging

Totaal aantal transacties

64% stijging

Wat gaan we doen

In de toekomst

Dit zijn de mensen

Die het 'm doen

Aïda Balalic

Junior contentmarketeer

Frank van Buiten

Teamlead Contentmarketing

Andreas Tasma

Copywriter

Adriënne Moret

Contentmarketeer

Herman Swart

SEO consultant

Flip Schouten

Copywriter

Jan Willem Harmsen

SEO consultant

Thamar Bijholt

Contentmarketing consultant

Yeungman Zhou

Contentmarketeer

Laura Kattenbeck

Contentmarketeer

Iris Bruinsma

Junior contentmarketeer

Johan Herder

Foto- & Videograaf

Cases

Gerelateerd

Wordt jouw case de volgende?

Binnen 24 uur reactie
Vrijblijvend gesprek
Wekelijkse updates

Heb je interesse in mogelijkheden of wil je graag meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Jouw naam
Jouw e-mailadres
Jouw bericht

Blijf op de hoogte

Onze stories