Case

Groothandel Wiljan

De samenwerking met Groothandel Wiljan startte in 2017 met de ontwikkeling van de B2B webshop. Vervolgens hebben wij hen geholpen om de organische vindbaarheid te verhogen. Toen de technische basis van de website goed stond zijn we verder gaan groeien door aan de slag te gaan met SEA, E-mail marketing, Social media, Social Ads en doorontwikkeling van de webshop. Meer weten? Bekijk onze video hieronder!

Content / Ads / UX UI Design / Development

De samenwerking

Onze strategie

2017 - B2B Webshop

De samenwerking is van start gegaan met het ontwerp en de bouw van de complete B2B webshop.

Organische vindbaarheid

Om de organische vindbaarheid te verbeteren zijn we maandelijks aan de slag gegaan met het creëren van categorie- en landingspagina content gericht op de B2B sector.

Google Ads

Focus op het binnenhalen van nieuwe websitebezoekers, in plaats van terugkerende klanten. Dit hebben we gedaan door middel van een mix van zoek- en display campagnes.

Email marketing

In 2018 zijn we gestart met een email marketing strategie waarbij we de klant volledig ontzorgen. Actiematig en seizoensgerichte nieuwsbrieven volgen de uitnodigingen voor offline evenementen op.

Social Media kanalen

Aansluitend op de Email campagnes, creëren en onderhouden wij de content voor het Instagram account van Groothandel Wiljan.

Social Ads

Nieuwe bezoekers bereiken via Always-on campagnes en bestaande klanten opnieuw bereiken via Actie campagnes. Door middel van aantrekkelijke visuals creëren we een groot bereik en betrokkenheid binnen de doelgroep.

Video's

Eind 2019 hebben we tevens sfeervideo's gemaakt gericht op het kerstassortiment.

Rich Content

Met onze ZilverCMS Pagebuilder maken we inspiratiepagina's. Waar we conversiegerichte teksten combineren met sfeervideo's en foto's.

Productfotografie

In 2020 zijn we begonnen met het schieten professionele productfoto's. Hierbij richten we ons zowel op vrijgemaakte als sfeerfoto's. Ook nemen we regelmatig foto's van een op seizoen ingerichte Wiljan showroom.

Virtuele showroom

Tijdens de coronacrisis kon de showroom van Wiljan niet bezocht worden zoals normaal. Om bezoekers toch te inspireren, maakten wij een op maat gemaakte virtuele showroom. Hier kunnen bezoekers alsnog de winkelervaring krijgen als in de echte showroom.

Sinds 2017 hebben we een jaarlijkse groei van 70% kunnen realiseren

Wat gaan we doen

In de toekomst

Dit zijn de mensen

Die het 'm doen

Mathijs Kok

Marketing Manager

Vera Sentener

SEO Specialist

Annemiek Fledderus

SEO Specialist

Chiel Zwarts

SEO Marketeer

Marjolein Bergsma

SEO Content Marketeer

Sam Kuiper

SEO Marketeer

Jos Wijkhuijs

SEO Specialist

Daniek Doddema

E-mailmarketing Specialist

Daan Muskee

SEO Marketeer

Cases

Onze andere cases

Blijf op de hoogte

Onze stories