Case

Compliment

Compliment.nl is een online groothandel voor de particuliere en zakelijke grootverbruiker met een ruim assortiment in food, schoonmaak, disposables en kantoorbenodigdheden. Begonnen als startup, levert Compliment.nl inmiddels aan ruim 20.000 klanten in Nederland en België. Compliment wilde niet alleen de afzet en omzet, maar ook de ROAS (Return On Ad Spend) nog meer laten groeien. Daarnaast wilden ze meer grip op de ROI van verschillende productgroepen en categorieën. Om dit te realiseren is onze hulp ingeroepen in 2019.

Samenwerking

Online marketing strategie

Shopping ads

We zijn begonnen met Google tekst ads en Google Shopping. We hebben Google Shopping naar een hoger plan getild. We zijn van 2 shopping campagnes naar 10 campagnes gegaan op basis van categorieën en marges.

Framework tekst ads

Compliment is een website met veel aanbod. We willen gevonden worden op relevante zoektermen, dat is lastig in kaart te brengen, omdat er zoveel producten, merken en productcategorieën zijn. Daarom is er een framework ontwikkeld waarbij we een combinatie hebben gemaakt van verschillende factoren en hebben geprioriteerd op ROAS.

Microsoft Bing Advertising

Toen Google tekst & shopping ads eenmaal in de lucht waren, zijn we ook gestart met Bing advertising. We zijn hier recent mee van start gegaan dus we kunnen hier nog geen resultaten van delen.

Online data dashboard

We hebben een online data dashboard ontwikkeld met de doelen voor het komende jaar. Deze doelen zijn: omzetdoelstelling, websitebezoek, aantal transacties en het budget voor de betaalde kanalen. Zo kunnen we per maand, of zelfs per week monitoren of we op de juiste koers liggen en indien nodig, snel schakelen.

Kijk mee met

De resultaten '19-'20

Stijging ROAS

De ROI verhoogd met 90%

Groei omzet

Hoewel de kosten met 144% zijn toegenomen, is de omzet sneller gestegen met 356%

Toename gebruikers

Het aantal gebruikers is toegenomen met 392%

Dit zijn de

Toekomstplannnen

Voor 2020 zijn er nieuwe KPI’s afgesproken omtrent de omzet, het aantal websitebezoekers en transacties. De focus ligt op het behalen van de afgesproken KPI’s en het verhogen van de ROAS. Dit zullen wij doen door middel van campagne optimalisaties en het testen met verschillende biedstrategieën. Daarnaast zullen wij ons focussen op het uitbreiden van search ads, display ads, de ontwikkeling van banners en het toevoegen van Bol.com aan het portfolio van de klant.

Dit zijn de mensen

die het 'm doen

Thierry Kinart

Online marketing Consultant

Thijs Vos

Online marketing Consultant

Onur Aksoy

Online marketing Consultant

Tom van Andel

Consultant

Anjo de Jong

Online marketing consultant

Lychelle van Bennekom

Online marketing consultant

Ewoud Potiek

Teamlead Ads

Cor Dijkshoorn

Online marketing consultant

Hannah Strijker

Online marketing consultant

Trots zijn we ook op andere

Cases

Voor Compliment leverde wij deze

Diensten

Online marketing

Binnen 24 uur reactie
Vrijblijvend gesprek
Wekelijkse updates

Wordt jouw case de volgende?

Jouw naam
Jouw e-mailadres
Jouw bericht

Blijf op de hoogte

Onze stories